Nebezpečí multikulturalismu

Nejhorším dědictví multikulturalismu je, že lidé, kteří jsou proti islámu, se bojí vystoupit veřejně, aby nebyli označeni ihned za xenofoby či přímo nácky a fašisty. Muslimové vystupují v ČR neanonymně v diskuzích a Češi se bojí vystoupit neanonymně. Není to zvrácené? Jedním z nejdůležitějších úkolů nyní je boj za prolomení informační bariéry a boj za "zespolečenštění" problémů islamizace v ČR.

Oblíbené příspěvky

pátek 31. srpna 2012

O boji proti financování terorismu se v ČR mluví dlouho a skutek "utek".

Asi všichni jsme četli Výroční zprávu BIS za rok 2011. Tentokrát (oproti Výroční zprvě 2010) byly muslimské aktivity alespon slovně zmíněny Bylo ovšem konstatováno, že čeští muslimové se drží v rámci vytčených mezí zákonů a ČR nic nehrozí. Prý byly jen určité excesy. JENŽE - s muslimy vždy vše začíná JEN excesy, když je jich ve společnosti pár. Až se jejich počet ve společnosti zvýší, začnou žádat smrt a krev svých hostitelů. BIS by měla hledět víc dopředu a ne pouze dozadu!!

Boj proto financování terorismu se traduje již pár let zpětně. Před více než 6 lety bylo konstatováno v akčním plánu pro boj proti radikalizaci , že se EU musí „spojit s muslimskými organizacemi a skupinami věřících, aby mohla odmítnout pokřivenou verzi islámu, kterou prezentuje al-Káida a jiní“. V roce 2006 platilo, že boj proti financování terorismu ve středoevropských zemích zaostával především díky převládajícímu pocitu, že ke zločinům tohoto typu v těchto zemích nedochází. Orgány těchto států sice pracovaly
na klíčových reformách legislativy, aby naplnila mezinárodní požadavky (nutné nejen
pro vstup do EU), ale některá nová legislativní opatření vstoupila v platnost teprve
nedávno. ČR podepsala a ratifikovala Mezinárodní úmluvu o potlačování financování terorismu z roku 1999 (tuto úmluvu OSN ratifikovala Česká republika až v lednu 2006). Také EU pokračovala v posilování svého legislativního rámce pro potlačování financování terorismu a uplatňovala přitom doporučení a poznatky FATF72. Posledním významným krokem v této oblasti bylo přijetí směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2005/60/ES ze dne 26. 10. 2005 o předcházení zneužití finančního systému k praní peněz a financování terorismu.

V České republice vyvrcholila absence jakýchkoli výsledků orgánů činných v trestním řízení, vedoucích k obvinění či usvědčení pachatelů z praní špinavých peněz či financování terorismu, ke vzniku speciální policejní jednotky a dalšího zvláštního mezirezortního
uskupení. Nicméně dosud nebyl v souvislosti s jakýmkoli podezřením z financování terorismu vynesen jediný rozsudek, i když Finanční analytický útvar (česká obdoba FIU) analyzoval a předal k došetření několik případů. Ve střední Evropě jsou tyto snahy dále komplikovány tím, že policie a soudy postrádají v tomto směru zkušenosti. Mnoho kauz se proto často Finanční policie (FIPO) byla vytvořena v červenci 2004 (a zase zrušena). Jedním z jejích hlavních úkolů se stalo mj. potírání financování terorismu, kterému se v rámci FIPO mělo věnovat Oddělení mezinárodní spolupráce a financování terorismu (OMSFT). Finanční policie musela navázat spolupráci s ostatními útvary policie, které se zabývaly především bojem s organizovaným zločinem, se zpravodajskou komunitou a Finančním analytickým útvarem (česká FIU).

Byly např. vyšetřovány platby na konta některých islámských center. Jednou z kauz bylo vyšetřování sponzorských darů nadace Al Haramein a Third World Relief Agency (TWRA), organizací, které byly již v jiných zemích vyšetřovány kvůli financování teroristických organizací. Dalším případem byly finanční transakce občanů Saúdské Arábie, kteří byli konkrétně známí svou podporou muslimských bojovníků v Bosně. Panuje také domněnka, že z výnosů obchodů s realitami jistých jednotlivců v Praze je financováno hnutí Hamás. Toto vše souvisí se jménem Abbás - pražský muslim, kerý přišel do ČR provokovat a podporovat ze svých obchodů terorismus. Byl jsem proti němu v sedadle v Kontextech na ČT 2 a je to skutečně divný typ. Takové by bylo nutné z ČR v případě jejich podpory terorismu okamžitě vykázat a před tím ještě arestovat.

Je také často doporučováno jmenovat státního zástupce, který by se specializoval na kauzy související s terorismem, a to právě kvůli problémům s používáním nových ustanovení trestních zákoníků, týkajících se hlavně financování terorismu.

Má-li být potírání financování terorismu vůbec úspěšné, musí být úspěšné v celosvětovém měřítku. Zkoumané středoevropské země, či alespoň některé z nich, se musí ještě zlepšit, a to především v oblasti objasňování tohoto druhu trestné činnosti. Změnit se musí i obecný pocit, že potírání financování terorismu nemůže být efektivní, protože naplánovat a provést teroristický útok není až tak finančně náročné. Zlepšování režimu CTF je neutuchající snahou. Stejně jako úřady zkoumaných zemí zlepšily své právní a jiné nástroje, pokročily i strategie a praktiky organizovaných skupin. Dnešní formy praní špinavých peněz jsou, na rozdíl od postupů známých před čtyřmi či pěti lety, daleko propracovanější. Lepších výsledků se ale nedosáhne pouze zvýšením odbornosti policie, soudů a finančních zpravodajských jednotek, odpovídající nástroje a trénink zaměstnanců v oblasti přijatých opatření pro potírání financování terorismu musí zavést i banky a jiné finanční instituce.



ing. Valentin Kusák

předseda AntiMešita o.s. a IVČRN o.s.

1 komentář:

  1. Vytváříte si až moc imaginární představy o ohrožení terorismem. To, jaké fantastické představy máte o samotném islámu ani nemluvě.

    OdpovědětVymazat